Změnit jazyk do Angličtiny

Hlášení bezpečnostního incidentu

Bezpečnostní incident je narušení bezpečnosti informací, služeb nebo integrity sítí elektronických komunikací VETUNI.

Kdy a jak nás kontaktovat

Kontaktujte nás prosím vždy, když budete mít odůvodněné podezření na bezpečnostní incident na adrese kyber@vfu.cz

Bezpečnostní incidenty mohou zahrnovat:

  • Podvodné e-maily
  • Počítač nereaguje na pokyny uživatele
  • Aplikace nebo programy nelze spustit, nebo přestávají fungovat
  • Ukradená identita

Prosím uveďte všechny informace, které o incidentu máte.

To by mělo zahrnovat:

  • Vaši totožnost (Jméno a příjmení),
  • Stručný popis bezpečnostního incidentu (co se stalo, kdy a jak),
  • Kontaktní údaj, číslo a název budovy, číslo kanceláře/učebny,
  • Uveďte typ zařízení (PC, Notebook, Telefon), IP adresu zařízení,
  • Uveďte název aplikace, která vykazuje nestandartní chování,
  • Typ incidentu, pokud ho dovedete určit (viz seznam výše),
  • Pokud můžete, přiložte i přílohu (např. přepošlete podezřelou zprávu se zachovanými původními hlavičkami, screenshoty, odkaz na podvodný/infikovaný web.

Pokud některou informaci neznáte, nebo ji nejste schopni zjistit můžete ji bez obav vynechat. Nicméně čím více informací uvedete tím snáze Vám dokážeme pomoci.

Důvod proč nás kontaktovat

Hlavní důvod, proč nás kontaktovat je že nám dáte vědět o bezpečnostním incidentu o kterém nemusíme vědět, Vy navíc získáte odbornou pomoc a poradentství, jak incident vyřešit.

Dalším důvodem je, že na základě vašeho hlášení můžeme vydat hromadné upozornění na bezpečností incident v rámci celé univerzity. Tato zpráva samozřejmě o Vás nebude obsahovat žádné informace.

Hlášením incidentu tedy navíc pomůžete s budováním bezpečného kyberprostoru naší univerzity.